26 d’octubre 2009

El bosc dels camaleons. Bosquetans honorífics


Abans de començar una llarga caminada entre Begur i Palamós, un amic m'ha allargat un petit llibret editat per l'Ajuntament de Begur, amb la transcripció de les entrevistes que en Pere Molina i en Miquel Martín havien fet per Radio Begur a en Xico Florian.
Aquest amic meu, de més o menys la meva edat, no és massa donat a la ploranera, però el 26 de juliol d'enguany va plorar. En Xico, va deixar Sa Riera per sempre.
Aquest vell pescador, l'únic nascut a la mítica platja, és un referent per a tots els Begurencs. Té aquell romanticisme de l'indepen-dentisme local, i aquell carisma dels qui han contribuit a la llegenda del paisatge empurdanès. Suposo que a tots els pobles hi ha un Xico. Jo per desgràcia emb prou feines el vaig conèixer. No vaig sentir el seu parlat salat ni en vaig aprendre res en vida, però després de llegir el llibret he entés el meu amic. Ara em queda un cd amb les tres entrevistes que els periodistes li van fer a la radio. No us perdeu aquest petit homenatge digne de qualsevol que ha viscut la vida dignament. Un pou de saviesa popular.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada